1. Inschrijving

Om je in te schrijven bij de vereniging dien je langs te komen op onze verenigingsavond. Hier kan een bestuurslid je alles vertellen over onze vereniging en de regels. Ook kan er onder begeleiding geschoten worden. Als je besluit je in te schrijven wordt samen met een bestuurslid het inschrijfformulier ingevuld. Hierna ontvang je een schietregister met insteekblad. In het schietregister worden wekelijks je schietbeurten bijgehouden. In het insteekblad houden we bij welke disciplines je hebt geschoten en of je vrij bent om deze disciplines zonder begeleiding te schieten.

Nadat je je hebt ingeschreven, moet je ook worden ingeschreven bij de KNSA. Hiervoor hebben we een Verklaring Omtrent Gedrag nodig. Hiervoor krijg je van het bestuur een formulier dat je kan inleveren bij je gemeente. Als we het VOG hebben ontvangen wordt je ingeschreven bij de KNSA en krijg je hiervan het pasje. Hiermee kan je deelnemen aan verschillende wedstrijden bij alle verenigingen.

2. Lidmaatschap

Zolang je geen eigen wapens hebt, kun je gebruik maken van de wapens van de vereniging. De vereniging heeft een selectie klein- & groot-kaliber wapens voor algemeen gebruik. Als nieuw lid zul je in de eerste periode onder begeleiding schieten. Als de instructeur tevreden is over de manier waarop met de wapens wordt omgegaan, wordt dit aangegeven op het insteekblad van het schietregister. Hierna ben je als schutter vrij om zelf de baan op te gaan en te schieten.

3. Wapenvergunning

Na een jaar lidmaatschap mag je een wapenvergunning aanvragen. Hiermee kan je wapens aanschaffen die geschikt zijn voor gebruik bij disciplines zoals die bij onze vereniging worden aangeboden.

De aanvraag voor een vergunning verloopt door een aanvraag te doen voor aanschaf van een wapen. De aanvraag voor aanschaf doe je via een WM3-formulier dat je invult samen met een bestuurslid van de vereniging. Hierna wordt er door de afdeling Bijzondere Wetten van de politie een controle uitgevoerd. Na deze controle ontvang je je wapenvergunning en kun je het wapen ophalen.