Onze vereniging is opgericht in 1969 en is ontstaan door het enthousiasme van een aantal oud mariniers die op bezoek waren op de open dag van de COM schietverenigingen. Dat beviel zo goed dat ze besloten zelf een vereniging op te richten. Na wat vergaderingen kwam er een bestuur en werd de vereniging ingeschreven bij de K.N.S.A. Nu moest er alleen nog een accommodatie worden gevonden. Doordat een van de bestuursleden ook al lid was bij de H.A.S.V., werd bij hen toenadering gezocht, met een positief resultaat.

Iedereen werd daar lid, daardoor konden we gebruik maken van hun onderkomen en wapens. Om toch de COM SV kas te vullen, werd er ook contributie betaald aan de eigen SV COM ‘s Gravenhage. Hierdoor kon er na een tijdje worden gezocht naar een eigen plekje. En konden we zelf wapens kopen.

Na enige tijd konden we bij de SV Juliana in Wassenaar een eigen avond krijgen, de donderdag en dat is tot op de dag van vandaag nog steeds het geval.